Jau iepriekš vērsām sabiedrības uzmanību uz to, ka Tabakas un alkohola kontroles Latvijas nacionālā koalīcija pagājušajā ceturtdienā iesniedza valsts prezidentam vēstuli ar lūgumu aicināt deputātus vēlreiz pārskatīt pretrunīgi vērtētajā Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā ietvertās alkohola reklāmas ierobežošanas normas, kas, mūsuprāt neatbilst mūsdienīgas alkohola kontroles prasībām. Neskatoties uz to, ka prezidents Saeimā no tribīnes plenārsēdes laikā aicināja deputātus domāt par demogrāfiskās situācijas draudiem un nopietnību un iespējām to uzlabot, viņa motivācijas rakstā par likuma atgriešanu otrreizējai caurlūkošanai nespējam atrast nevienu teikumu par to, ka būtu nepieciešamība otru reizi caurlūkot arī ar alkohola reklāmu saistītos jautājumus. Neskatoties uz to, ka alkohola reklāmas aizliegumi televīzijā dienas gaišajā laikā ir noteikti lielākajā daļā Eiropas valstu, tajā skaitā arī kaimiņvalstīs Igaunijā un Lietuvā, tā vien šķiet, ka mūsu valstsvīri ir krietni gudrāki par Pasaules Veselības organizācijas un Eiropas Savienības ekspertiem, jo ikviena ieteiktā efektīvā stratēģija kā mazināt alkohola vai tabakas patēriņu cieš sakāvi un absolūti bez pamatojuma tiek noraidīta un pasludināta kā nekam nederīga.
Motivācijas raksts par Saeimas 16. jūnijā pieņemto likumu „Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likums”
Filed under: alkohola industrija, Alkohola kontrole, Alkohols |
Komentēt